Monday 2 July 2012

Korea punya hal

mula-mula kawan-kawan ajak tgk Running Man, mula-mula memang gua menyampah gile dgn Running Man nie, sampai kalau orang lain sebut pasal Korea gua rasa nak tampar muka dia, termasuklah adik gua T.T tp kwn gua suruh tgk satu episod nie ..... yg nie

haaaa, sapa ingat episod nie? hikhikhik. episod 63. masa tu gua samar-samar lagi dengan watak dia. Garry, Gwang Soo, sapa tu? haha. tp hati gua mula terdetik, ehh santai ah citer nie. not bad. gua mintak lg episod lain yg best. sampai lah gua terpandang episod 55 yang ada adegan makan, then diorang kene menari lepas makan, ikut harga makanan. tgk, gua ingat ouh, haihhhhhhh T.T


dari sini lah gua mula jatuh hati pada Gwang soo <3 waaa, dia takdelah handsome mana, tp dia lawak tu gua minat. takde die, tak best cerita tu. okay, berbalik kepada cerita gua tadi, masa episod 55 nie, ade adegan makan taw. so, gua macam..... eh? sedapnya depa makan. dap eeeeerrrrr... gua pun terliur sorg-sorg telan air dalam mulut. hahahahah. gua simpan dalam hati, gua tawu, manelah nak cari makanan Korea kat Malaysia nie kan :( teppokki,kimbab,bimbimbap,jajang meong dap errrrr :( hahaha. rupanya, gua tak bertepuk sebelah tgk. rupa-rupanya member-member gua pun ada rasa benda yg sama. korang ade ke rasa mcm kiotrang rasa, mungkin kitorang taksub sgt dengan Running Man nie, kan, haaiihhh lagi. hahahahha. so, nak dijadikan cerita, kitorang search kat internet ade tak makanan korea kat Malaysia. then, kiotarang terjumpa satu kedai nie nama dia Potato Spring, guess dekat man? Gombak je bro. dekat giler. so, kitorang decide, lepas habie exam Muet Speaking kitorang nak chow pegi Gombak. agak-agak impian kitorang tercapai tak? haha. haruslah tercapai :)  nah gambar :) alamak, gambar berterabur pulak. malas gua nak susun. tgk lah. hehe :D

nie masa dah habis makan, waaaaaaaa, tekak ular T.T

 nie masa baru samapai, melilau mata

nie masa tgh tunggu member gua bergambar kat belakang, malas na join diorg duduk je bersembang, kedai tu dah macam kitorang punya. hahahaha

nie nak balik dah, gua takde motif kenapa member gua pegang perut dia mcm tu , dia terlalu kenyang?

 pie yg comel, erk?

gua tgh serabut, masa nie lah nak amik gambar pun

kenyang makan. RM 75 melayang. hahahaha

nie lah kedai die, kat Gombak je, kalau hampa nak pegi, meh mintak kat gua alamat :)

nie gambar berulang ke? masa tunggu makanan:)

nie dah penghabisan, saja nak main-main sbg kenangan

alia yg serabut makan potato spring. gua rasa muka guamcm tikus pun ade masa nie, yeke?

candid je nie, jgn percaya. haha

main-main lagi

bye, nak balik dah. kenyang makan sampai nak muntah

potato spring 5 perisa. sedap, gua punya cheese

taraaaaaaaa !

yang ade telur tu bimbimbap, yg kuah hitam tu jajang meong :) jajang meong sedap jgk

today's menu :)

anyonyonyo 

penutup die mira, hahahahaha.

nampak tak, semangat Asia kitorang, tekak Korea, jangan main-main pak ngah. haaaa, over all okay lah. Huda je tak bole makan bimbimbap sbb dia tak lalu. tp potato spring die terbaik. selalu beli kat pasar malam nak buat taik gigi pun tak lepas. hahaha. tapi rasanya nie first and last pegi kedai nie. haha. kenapa? kami orang Malaysia maaaa. makan belacan bukan kalgutsu. kihkihkih. eh, tapi pie kata lepas nie nak try kat Ampang pulak, ade teppokki :) nyumnyumnyum. tp, misi lepas nie nasi arab, maybe masa buka puasa nanti :)



No comments:

Post a Comment