Thursday 22 March 2012

Untuk yang terbaik

hari nie baru dapat pegi kelas setelah dua hari dapat mc. hmm. okay, ekceli tiga hari mc. tak tahan rindu kelas. semput-semput pun pegi sekolah. okay tak sweet. haha. hari nie masa sejarah, kelas uztazah. macam biasa, ade lah benda yang dia cakap buat aku rasa teruja nak kongsi kat blog nie kan. okay, dia kata, "perempuan, kena pakai baju labuh, tutup punggung. jangan pakai baju ketat-ketat"  aku mula nak bermonolog sorang-sorang. hati aku cakap. "ye betul apa uztazah cakap, bertudung labuh, berbaju longgar menutup aib, itu lebih cantik" tapi aku sendiri pun masih belum berubah. Inshallah, aku mencuba :) kalau boleh, berbaju kurung/berjubah selalu. tudung labuh menutup dada, itu sangat cantik. macam dulu. tudung labuh ada dalam almari, hmm, tiba-tiba rasa insaf. banyaknya dosa, dedahkan aurat, Allah :(
ini kan yang semoleknya ? hmm.
lepas tu, ada lagi uztazah tambah, "jadilah wanita yang solehah, Inshallah akan dapat suami yang soleh" semua manusia mestilah nak lelaki yang boleh bimbing dia dunia dan akhirat kan. hmm. harapnya, dipertemukan :)
orang ada pesan, aku dengaq. jangan cari yang terlalu sempurna, sebab kita pun tak sempurna mana. haa, okay, kena batang hidung balik. tapi, nak berusaha memilih yang terbaik tak salah. jodoh pertemuan milik Allah <3
p/s: Result spm dah keluaq. tahniah di atas kejayaan anda semua. apa yang anda dapat adalah apa yang anda usahakan. selamat menyertai dunia baru. aku stpm tahun nie. bm tak dapat principal. waaaaaa!

No comments:

Post a Comment