Saturday 30 July 2011

2006 :)

Tadi, aku dah tak tahu nak buka apa dalam Fesbuk, jadi aku buka group yang aku join. group Che Chah. stand for nama rumah sewa yang aku tinggal masa form 1 dulu. kalau aku cerita, mungkin kau tak percaya. ya, aku tak salahkan kau. kau percaya, dulu aku seorang budak sekolah agama? Maktab Mahmud,Alor Star. susah nak dapatkan tempat disini. perlukan ujian,itu dan ini. Alhamdulillah aku diterima masuk. aku bangga,teramat bangga menjadi Maahadian. indah,tenang hidup ketika itu. hari-hari aku dipenuhi dengan hafalan-hafalan surah,zikir,hadith. aibku ditutup litup, sempurna pada luarannya. tiada cacat celanya. tenang. di mana salahnya,ketika itu? entah. aku berubah,drastik. lalu,keluarlah aku dari kelompok itu. semakin hari,semakin jauh. tiada lagi,jubah. sarung kaki. tudung labuh. tiada. sekarang,jeans yang aku kenakan. tudung sesingkat yang boleh,fesyen katanya. tiada lagi,hafalan-hafalan surah. lupa,lupa semuanya. Allah... aku cuma, terlalu rindukan saat itu. kehidupan ketika itu. ketenangan,keredhaan,rahmat-Nya. rinduu, teramat rinduu. andai mampu aku berpatah balik..


aku rinduu, untuk bersama mereka. menjadi Maahadian. mengenakan lencana itu, tapi aku tak mampu. tak mampu..
"Lahthaqaf lahtahzan, innallahama'ana"
Tabahlah,wahai hati. Be strong Alia :)



                           

No comments:

Post a Comment