Monday 30 April 2012

Lumpuh, Kuala Lumpur !

aku berjaya ke sana, Bersih 3.0. dan aku bangga kerana berada sebahagian dalam lipatan sejarah negara. Alhamdulillah semuanya selamat. Takziah juga kepada yang meninggal dunia dan yang cedera. walaupun, disembur dgn air canon, gas pemedih mata, aku rasa sangat bangga. rasa bangga bila ada orang kata, young people, congrats ! ouh. touching. tp, apa2 pun, niat tu yg paling utama. aku tak dapat nasi bungkus, aku tak dapat duit poket mcm mana yg Utusan kata. aku cuma dapat sebotol air mineral, ntah sumbangan Hamba Allah mana. pelbagai kaum semua bersatu, kongsi air, garam. mereka sangat mengambil berat. mengutamaka wanita. again, touching. kau lihat dalam youtube, berita, paper, banyak pembohongan tapi kau tak ada dalam keadaan yang sebenar. kenangan yang cukup beharga :) kalau ada Bersih 4.0 Inshallah aku pergi lagi. tunaikan tuntutan Bersih 3.0 sebelum PRU 13.




No comments:

Post a Comment