Thursday 9 February 2012

Bukan senang nak senang :)

Tiba-tiba rasa macam nak cakap hye you olls? banyak nota yang nak kena buat nie sebenanya. tapi, hold kejap. not in mood actually. haha. mood lah sangat kan. okay, lets talk about what I choose for my future. rasenya belum pernah aku post lagi pasal study kan? hmm. aku dapat 3A dlm SPM. selepas a, ade b selepas b ade c. sampailah e. mungkin sbb tu aku tak layak untuk matriks and fisrt intake UPU. plus, add math pulak tu yang e. haha. ye, otak memang tepu dan benak utk number. iskk. kenapa aku tak apply second intake upu? ehh. terskip cerita pulak.
haha. lepas SPM, aku pilih utk ke form 6. sebenarnya, aku dah tekad nak pegi AUCMS, ssb based on result aku layak ke sana. tapi, memikirkan cara aku study, life aku bila takde parents(akususahdikawal), PTPTN. and bla,bla,bla. aku tinggalkan cita-cita bergelar doktor *mmg aku tak suka doktor pun. nak aucms pun sbb glemer. see, niat dah lari, mcm mana nak berkat. aku ade jgk survey uniten, dgn unisel even KDU. ye aku berminat. tapi, seolah2 ada yang menghalang. dengan saranan ibu dan papa. aku pilih Tingkatan 6. and aku dapat belambak tawaran kolej swasta dan Poly yang aku tak apply pung.
tawaran ke aliran sains, aku tolak dan memohon untuk ke sastera. aku pindah sekolah lagi. kalau tak dekat penanti lah aku sekarang but for Form6, I choose SMK Wangsa Melawati. melangkah ke SMKWM, hati aku penuh pasrah dan redha, mungkin ini yang terbaik, dan aku takkan berpatah balik. ini apa yang ibu nak. aku percaya, aku ikut cakap dia, munkin akan ada keberkatan. Allah akan bantu dan dia tahu apa yang terbaik untuk aku.
bukan senang bila kau dah kembali bergelar pelajar sekolah. menyarung baju sekolah? ohh. itu sgt ssh utk kau hadapi. kalau hati tak kental, tak boleh ohh. saat kawan2 kau ke U, matrik, dan kau? sekolah? haha. saat nie, aku rasa jatuh. jatuh terjelopok ke tanah. bukan senang nak bangun, bina semangat yang baru. tapi memikirkan masa depan, aku bangun utk tempuh semua tu. bukan aku je yg rasa. semua classmates aku. dan mungkin, semua warga Tingkatan6 kat Malaysia nie.
utk classmate, thanks sbb sama2 ssh senang nak tempuh keadaan yg mungkin kita sendiri tak terfikir nak hadapi. 2013 kita akan ke U. Inshallah :) thanks sbb jadi kwan yang baik, and tak lupa jugak kepada cikgu2 yang sangat baik dan sangat soprting :) banyak lagi kalau nak merepek kat sini. kitorang susah senang bersama. kau ada? tak ada kan. bila 2 orang cikgu kita ditukarkan ke sekolah lain, kita kena berdiri sendiri. sangat susah keadaan saat tu.
so, kesimpulannya korang. kita dah sama2 pilih jalan nie. bukan takda antara kita yang dapat tawaran U or matriks. ade, tp itu semua belum tentu menjamin kejayaan kau. classmate aku, ade 4a,5a even 6a. hmm. tapi, mungkin nie takdir yang dah ditentukan utk kita. jadi, berusahalah ke menara gading. ingat target kita :) jawapan kepada soalan tak terjawab di atas ; sbb aku dah yakin dengan apa yang aku pilih, sbb tu aku tak apply utk ke mana-mana :)
STPM's Candidate 2012
AliaRuzaidy.

No comments:

Post a Comment